Lekker aan het werk - Reisverslag uit Havelock, Nieuw Zeeland van Gijs Toonen - WaarBenJij.nu Lekker aan het werk - Reisverslag uit Havelock, Nieuw Zeeland van Gijs Toonen - WaarBenJij.nu

Lekker aan het werk

Door: Gijs Toonen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

21 September 2015 | Nieuw Zeeland, Havelock

Hallo allemaal,

Allemaal ontzettend bedankt voor de leuke reacties en felicitaties. Mijn verjaardag werd hier leuk gevierd met een zelfgemaakte taart en een mooie tekening van de jongste dochter Esmea. Ze is 6 jaar en heeft er goed haar best gedaan. Het was een mooie en gezellige avond. Maar nogmaals erg bedankt voor alle reacties. Het was erg leuk om te lezen. Alle tips zijn aangekomen en er word aan gewerkt Guus ;) Gisteren eerste All Blacks wedstrijd van de World Cup. Was leuk om hier te kijken. En ze wonnen dus dat was helemaal mooi. Argentinië was de tegenstander en dat was waarschijnlijk ook de moeilijkste van de poel. Dus dat is een goed begin.

Ondertussen ben ik hier al weer 3 weken aan het werk. Afgelopen weken veel in het veld gewerkt, voornamelijk voor predator management. Nieuw Zeeland heeft nogal een overvloed aan ratten en muizen. Ze richten veel schade aan bij vogels en veel verschillende vogel soorten. Omdat ze hier al 20 jaar mee bezig zijn om dit gebied roofdier vrij te krijgen, en dat gaat al heel erg goed. Gelukkig wordt dit al op veel verschillende plekken gedaan, maar er is een verschil met het park waar ik zit. De meeste van dit soort projecten vinden plaats op eilanden. Dat is veel makkelijker om zo een nieuwe invasie van ratten te voorkomen. Tui Nature Reserve ligt aan het vaste land. Dus het is veel moeilijker om helemaal van het probleem af te komen. Maar het maakt het juist zo bijzonder dat het zo goed gaat. Nu hoop ik zo goed mogelijk te kunnen helpen. Bijvoorbeeld met monitoring. Dat hebben we de afgelopen week gedaan. Het is wel een hoop klimmen en dalen hier. Dat vind ik wel mooi, maar als ik zo s ochtends naar het strand wil, moet ik eerst een half uur naar beneden. Dat gaat nog goed maar daarna dat hele eind weer omhoog. Man man man. Nee, is echt mooi om te doen. De meeste het hoogste punt hier is tussen de 300 en 350 meter. En ik slaap ongeveer op 200. Dus is allemaal nog goed te doen.

Ik probeerde een goede vergelijking te vinden voor het leven hier. Het was lastig omdat het voor mijn gevoel zo uniek is. Het beste wat ik kon verzinnen was, het is een beetje als Utopia. Het SBS 6 programma. Natuurlijk niet helemaal het goede voorbeeld, maar als je je voorstelt dat de mensen hier wel weten hoe ze het moeten doen en je alle “realitly drama dingen” wegdenkt dan heb je ongeveer hetzelfde. En het bevalt me nog steeds erg goed. Ik heb nog geen last van het limiet op het water (het regent nog genoeg, dus wordt nog wat als het mooi weer wordt ffs).

In Nederland gaat het ook goed volgens mij. PSV heeft gewonnen in de Champions League, dus dat is alvast prima. Ik probeer mezelf op de hoogte houden wat er allemaal gebeurt.

Nou dit was het weer voor deze keer denk ik. Heb eigenlijk niet zo heel veel te vertellen verder. Je kunt me gewoon vragen stellen in een reactie. Dat lijkt me we lachen om die te beantwoorden. Dan zet ik het gewoon in het volgende verhaal. Moet je wel een week in spanning wachten maar kunnen jullie vast wel aan.

Nogmaals ontzettend bedankt voor alle reacties. Ik ben er weer over een week. Dat zei ik waarschijnlijk de vorige keer ook haha, en dat lukte niet. Dus we zullen zien hoe het nu gaat.

Cheers,

Gijs

  • 21 September 2015 - 09:21

    Ja En Franka:

    Skon Gijs.

    Mooi verslag en super foto's.

    Groetjes.

  • 21 September 2015 - 15:42

    Martien:

    Hoi Gijs

    Het is wederom weer een mooi verhaal met twee mooie foto's.
    Ik ben blij dat ik je afgelopen zaterdag even via Skype gehoord en gezien heb en dat je het enorm naar je zin hebt.
    Geniet van de tijd die je nog voor je hebt en ik hoor en zie je volgende week wel weer.

    gr papa

  • 21 September 2015 - 20:30

    TONNIE:

    Ha die Gijs!

    Mooi verslag en een paar schitterende foto's!

    Ik hoorde (van je vader en moeder) en lees in je verslag dat je het ontzetten naar je zijn hebt daar in Nieuw-Zeeland, geniet van ieder moment, en, elke dag opnieuw, want de tijd gaat snel, maar dat zal je zelf ook wel merken!

    Ik heb nog even opgezocht wat ALL BLACKS is, maar dat is dus het Rugbyteam van Nieuw-Zeeland! Oké!

    Heel veel succes nog en tot je volgende verslag en ik hoop ook foto's!

    Groetjes,
    Tonnie

  • 22 September 2015 - 15:31

    Hariette:

    Ha Gijs,

    Wouw zeg mooie foto's!!
    Fijn dat jij het goed naar je zin hebt, dat is wel te merken als je jou verslag leest!
    Maar ik ben niet jaloers hoor dat jij daar bent, want RATTEN en MUIZEN zijn zeker niet mijn favorieten beesten, dat weet je wel hè!!
    Heb je nog meer interessante dieren gezien, laat de volgende keer eens horen welke dan?

    Geniet er nog maar lekker van en tot het volgende verslag!!

    Groetjes van de Beertjes

  • 24 September 2015 - 11:22

    Ome Jeroen:

    Hey Gijs.

    Mooi uitzicht daar. Ala ik jouw verslag lees en de fotos zie snap ik best dat je het daar goed naar je zin hebt. Ik hoorde van jullie pa dat jij op zoek was naar een eenvoudig 3D tekenprogramma.
    Ik heb even nagevraagd bij mijn collega en die adviseerde om SketchUp te gaan gebruiken.
    Ik heb er zelf nooit mee gewerkt maar het schijnt wel gebruikersvriendelijk te zijn.
    Kijk maar of je er iets mee kunt.
    Gijs nog heel veel succes en plezier daar in Nieuw-Zeeland.

    Groetjes ome Jeroen

  • 02 Oktober 2015 - 10:58

    Jan En Franka:

    Hoi Gijs,

    Hoe is het verder met je, verloopt alles een beetje naar wens?
    Zaterdag komt ome Jan (jouw) zijn nieuwe paard naar huis.
    Dacht laat ik Gijs ook even weten. Leuk, toch.

    Groetjes en tot snel. Xx

  • 03 Oktober 2015 - 22:27

    Jet En Wim:

    Gijs, mooi verhaal, leuk geschreven ook, ik weet niet of dit het laatste verslag is, ik ga nog verder zoeken op google. We zijn net terug van vakantie en zijn nog niet helemaal op de hoogte van alles en iedereen. Geniet ze daar, groetjes Jet en Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Havelock

Gijs

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 3087

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 14 November 2015

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: