De aankomst - Reisverslag uit Havelock, Nieuw Zeeland van Gijs Toonen - WaarBenJij.nu De aankomst - Reisverslag uit Havelock, Nieuw Zeeland van Gijs Toonen - WaarBenJij.nu

De aankomst

Door: Gijs Toonen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

07 September 2015 | Nieuw Zeeland, Havelock

Hallo iedereen!
Ik ben nu al ruim een week in Nieuw Zeeland, dus het werd hoogtijd dat ik deze site eens ging gebruiken. Er is al een hoop gebeurt en ik heb al veel gezien. Dus daar kan ik wel een mooi verhaaltje van maken.
Op 25 augustus ben ik dus vanuit Düsseldorf naar Abu Dhabi vertrokken. En daarna vloog ik gelijk door naar Brisbane (Australië). 2 lange vluchten, maar toch wel in luxe vliegtuigen. Helaas viel de beenruimte wat tegen maarja, dat zal altijd wel zo blijven. Daarna had ik nog een relatief korte vlucht naar Wellington. Ik was aangekomen in Nieuw Zeeland. Binnen een paar minuten werd ik overdonderd door alles van The Hobbit en The Lord of The Rings. Heuse standbeelden van Gandalf en Golem, en ontelbaar veel uitstapjes naar set locaties die je daar kon boeken. Ik kwam er wel helemaal van in de “zone”.
Na een goede nachtrust in het plaatsje Blenheim vertrok ik om 8.30 naar Havelock. En vanuit daar vertrok ik naar mijn stage, Tui Nature Reserve, met de mailboat. Een leuke boottocht van ongeveer een 2 uur. We voeren door de Pelorus Sound. Dit is een van de Marlborough Sounds. Het pas een prachtig gezicht om zo door dit gebeid te varen. We kwamen onderweg nog een groep van ongeveer 25 dolfijnen tegen. Het belooft een mooie stage te worden dacht ik zo.
Toen we aankwamen bij Waitata Bay moest ik eruit. Op mij stond Brian al te wachten. Brian en Ellen Plaisier wonen nu al meer dan 20 jaar in Nieuw Zeeland maar komen oorspronkelijk uit Nederland. We praten wel gewoon Engels omdat hun kinderen alle 3 in Nieuw Zeeland zijn geboren.
Ik werd naar mijn slaapplaats gebracht en kreeg in de opvolgende dag een mooie rondleiding door het gebied. Het is ongeveer 42 hectare groot. Wat ik hier ga doen en waarom het gebied zo bijzonder is vertel ik de volgende keer! Ik krijg hier elke avond te middag en avond heerlijk te eten, s ochtends maak ik mijn ontbijt zelf. Alles is hier netjes geregeld dus ik ga het hier zeker 10 weken volhouden. Het is hier alleen nog wel erg koud. Zeker in de ochtend.
Even over internet. Omdat we hier zo afgelegen zitten hebben ze hier geen Wifi. Ze betalen hier al flink geld om internet te hebben, het is ongeveer 3000 mb. Dus niet super veel. Ik kan wel wekelijks mijn mail bekijken en een leuk verhaaltje op internet zetten, maar bijvoorbeeld whatsappen zit er waarschijnlijk niet in. Foto’s sturen word nu ook nog een beetje lastig maar daar ga ik mijn best voor doen.
Ik hoop dat jullie het iets vonden. Tips zijn altijd leuk om te ontvangen. Haat en spam word niet gewaardeerd dus insta geblocked. Haha nee joke.
Tot het volgende verhaal.

Cheers,
Gijs

  • 07 September 2015 - 13:47

    Margriet:

    Heey neef,

    Goed om te lezen dat je heelhuids in Nieuw-Zeeland bent aangekomen. Hopelijk leer je veel tijdens je stage, maar geniet je vooral van je tijd daar. Houd ons vooral op de hoogte, voor zover het internet daar dat toelaat. ;)

    groetjes,
    Margriet

    PS: Ik ga je niet spammen, beloofd.

  • 07 September 2015 - 21:14

    Martien:

    Hoi Gijs

    Het is een mooi verslag van je reis en eerste week.
    Ik ben blij dat we afgelopen zaterdag hebben kunnen Skype zodat we je even gezien hebben en gehoord.
    Ik ben benieuwd naar wat foto's en je nieuwe verslag, maar dat zal nog wel een weekje duren.
    Heel veel succes en plezier daar en tot later.

    groetjes papa

  • 08 September 2015 - 09:29

    Janine:

    He Gijs! Veel succes met je stage en geniet er maar veel van!! Groetjes Janine

  • 08 September 2015 - 11:48

    TONNIE:

    Hey Gijs,

    Een mooi reisverslag, uitgebreid en duidelijk!!

    Ik wens jou een succesvolle en leerzame stage in Nieuw-Zeeland en kijk uit naar je volgende verslag en foto's van je verblijf en de omgeving waar je je nu bevindt.

    Ik weet dat je daar iets (ca. 10 uur) eerder jarig ben dan hier aan deze kant van de aardbol,
    vanaf deze kant van harte gefeliciteerd en een fijne verjaardag!

    Groetjes,
    Tonnie

  • 08 September 2015 - 13:12

    Hariette :

    Hoi Gijs, bedankt dat we mee mogen geniet van jou lange reis!! Ik ben blij dat je goed bent aan gekomen en dat je er zo van geniet!
    Ben benieuwd naar je volgende verslag en wat je daar allemaal tegen komt

    Ook vanuit rooi proficiat met je 20 ste verjaardag en maak er daar nog maar een mooi feestje van!!

    Veel plezier en tot het volgende verslag!

    Groetjes van ons allemaal

  • 08 September 2015 - 17:37

    Jan En Franka:

    Ha Gijs,

    Goed aangekomen, na een lange reis. Fijn te horen dat je stageplek ook oké is.
    Hier is het weer ook niet veel bijzonders, dus daar mis je niet zo veel aan.

    Aangezien dat het daar al tien uur later is, willen wij jouw uiteraard ook van harte feliciteren met het heugelijke feit dat je jarig bent. Hopen dat het een mooie is.

    Zien de foto's wel een keer verschijnen. Wij zijn ook zeer benieuwd in wat voor omgeving te terecht gekomen bent.

    Groetjes van ome Jan en mij en tot gauw. Xxx




  • 08 September 2015 - 19:32

    Ome Wim:

    Hoi Gijs, allereerst gefeliciteerd met je verjaardag, nog vele gezonde jaren. Fijn dat de reis goed verlopen is en dat het allemaal klopte, alvast een goede start. Ik heb even op google maps gekeken waar je zit. Ook de foto's die hiervan op internet staan spreken voor zich, super. Geniet van je stage, van de omgeving, en van de kansen die je daar hebt. Succes Gijs en veel plezier

  • 08 September 2015 - 19:50

    Maria:

    Hoi Gijs,
    allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat, een mooi verslag.
    Het wordt vast een leerzame stage, geniet ervan!
    Groetjes vanuit Schijndel,
    Tim, Bart, Loes, Ton en Maria

  • 08 September 2015 - 21:28

    Anita:

    Hoi Gijs,
    Wat een indrukken, fantastisch.
    Niet erg om je verjaardag op zo"n geweldige plek te vieren.Van harte :)
    Leuk om je verhalen te lezen.We gaan je zeker volgen Gijs!
    Groeten Fam. vd Velden

  • 08 September 2015 - 22:25

    Luuk De Beet:

    Hee neef, van harte gefeliciteerd en hoop dat je je verjaardag goed gevierd hebt daar fijn om te horen dat t goed met je gaat succes nog verder met je stage en ik kan niet wachten op de foto's en het volgende verslag groeten luuk

  • 08 September 2015 - 22:33

    Guus Van Der Aa:

    Gijs,

    Goed bezig, geniet ervan.
    Tips?
    1. Leer de ,,Hakkaa'' en kijk rugby op televisie (vooral het nationale elftal)
    2. skydiven bungee jumpen, doe de hele rambam
    3. Zorg dat je ook een rondreis naar het Zuiden kunt maken (Fiordland National Park, Queenstown enz.)

    Verder geen gelul en werken!

    Gr Guus

  • 09 September 2015 - 09:54

    Mariska:

    Hoi Gijs
    Gefeliciteerd met je verjaardag en een super leuke dag vandaag en natuurlijk de komende weken van jou stage daar!
    Wat super om jou ervaringen te lezen.
    Geniet van deze nieuwe uitdaging!
    See you. ...
    Jan en Mariska en kids

  • 09 September 2015 - 21:43

    Hans & Anita En Kids:

    Hey Gijs van harte gefeliciteerd met je verjaardag, een fijne dag en nog veel plezier daar....
    we volgen je....
    groetjes fam. van Son

  • 20 September 2015 - 17:00

    Jan En Franka.:

    Hoi Gijs,

    Hoe gaat het nu na een maandje Nieuw Zeeland.
    Je hebt zeker al genoten van de mooie omgeving en van de dieren die daar te zien zijn.
    Begrijp dat het met het internet niet zo fantastisch is als hier. Maar ja dan heb je ook nog wat te vertellen als thuis bent. Ben benieuwd of je je berichten op deze site wel kunt lezen.
    Verder hopen we dat het allemaal verloopt zoals je had gewenst.

    Groetjes en tot ziens. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Havelock

Gijs

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 3085

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 14 November 2015

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: